گزارش صعود و به قله بل

گزارش صعود و به یاد ماندنی قله بل توسط گروه پر انرژی و همیشه به کوه سیمرغ
نام منطقه : شهرستان اقلید _استان فارس
ارتفاع مبدا صعود : اقلید با ارتفاع تقریبی 2300 متر
نام نزديكترين شهر يا روستا : شهرستان اقلید در شمال استان فارس قرار گرفته  و با 7200 کیلومتر مربع مساحت شهرستان و 6825 کیلومتر مربع مساحت خود شهر ، به طول جغرافیایی 52  درجه و 42  دقیقه و عرض 30 درجه  و55 دقیقه در فاصله270 کیلومتری شیراز، 250 کیلومتری اصفهان ،210 کیلومتری یزد و 180 کیلومتری یاسوج واقع شده است .
نزدیکترین مراکز امدادی و درمانی : بیمارستان ولیعصر اقلید ‌‎نشانی : اقلید خیابان امام خمینی‌‎تلفن : 44520453-071
نوع پوشش گیاهی منطقه :  پوشش گیاهی استان فارس شامل گیاهان دارویی و صنعتی است كه از آن جمله ؛ شیرین بیان، گل گاو زبان، کتیرا و گون مى باشد كه پوشش گیاهی بل بیشتر بوته های گون، درمنه، جاشیر دام و سنبله ها هستند .
جانوران منطقه : خرگوش، گراز و روباه و … از نمونه پستانداران منطقه بوده و کبوتر چاهی، شاهین و کبک و …را نیز میتوان در شمار مهمترین پرندگان این شهرستان آورد و خزندگانی چون مار و انواع مارمولک در اكثر نقاط به چشم ميخورند .
شرح اجراي برنامه :
شرح گزارش :
ساعت 12:40 دقيقه بهبهان را به مقصد شهرستان اقليد استان فارس ترک کردیم و در ساعت 20 به شهرستان اقلید رسیده و بعد از تهیه اذوقه و تنقلات ، مسیر خاکی را طی کرده و ماشین ها را تقریبا در نزدیکی مسیر پاکوب قله پارک کردیم .
مسئولین تدارکات و اعضای تیم مشغول برپا کردن چادر و اماده کردن شام شدن و بعد از صرف شام با مهمان نوازی یکی از عشایرین خوب شهرستان اقلید به چادر انها دعوت شدیم و شب را در چادر همان عشایر استراحت کردیم .
ساعت 3:30 بامداد زنگ بيدار باش از طرف سرپرست گروه  زده شد و راس ساعت 4:30 بامداد به سمت قله حرکت کردیم .
و در ساعت 5:30 دقیقه بامداد به دستور سرپرست گروه 15 دقیقه وقت برای استراحت و اقامه نماز داده شد . پس از 15 دقیقه مسیر خود را به سمت قله آغاز کردیم و در طول مسیر قبل از رسیدن به پناهگاه از پوشش گیاهی زیبا و اواز کبک ها لذت بردیم و راس ساعت 8:30 به پناهگاه رسیدیم و با استقبال گرم گروهی از دوندگان حرفه ای خوب کشورمان از شهرستان اقلید روبرو شدیم ، پس از پرس و جو از انها متوجه شدیم که تا قله حدود 1:30 کوهپیمایی داریم و بعد از  کمی استراحت و نوشیدن چای و استفاده کردن هم نوردان از سرویس های بهداشتی که در دو طرف پناهگاه وجود داشت به سمت قله حرکت کردیم و راس ساعت 9:45 دقیقه به بلندترین قله استان فارس رسیدیم و بعد از گرفتن چند عکس یادگاری وخوردن اندکی صبحانه و تجدید قوا میسر را به سمت پایین شروع کردیم و در راس ساعت 13.45 به محل استقرار ماشین ها رسیده و راس ساعت 14.00به سمت بهبهان حرکت کردیم .