• نظرات: 0
  • Print Friendly Version of this pageچاپ Get a PDF version of this webpagePDF

صعود مشترک گروه بانوان تنگ تکاب و گروه بانوان خائی

تنگ تامرادی از کپن به آبشار تا مرادی

ساعت 3:35 دقیقه بامداد روز جمعه 20/2/92 از بهبهان به طرف روستای کوپن در مسیر جاده گچساران به شیراز - حرکت کردیم . اول روستا کوپن در امامزاده حسن واقع در سمت چپ جاده برای نماز و سرویس بهداشتی حدود 15 دقیقه ایستادیم . حدود20 کیلومتر بعد به روستای گل بابکان واقع در سمت چپ جاده رسیدیم بعد از گذشت از خانه های روستایی از ماشین پیاده شدیم و در ساعت 6:45 صبح شروع به پیاده روی کردیم . بعد وارد تنگ تامرادی شدیم و شروع به کوه پیمایی نمودیم . تنگ بسیار زیبا و هوا خیلی خوب بود . ما در سمت راست تنگه در کنار صخره های بزرگ حرکت می کردیم و در قسمت چپ تنگه دره و آب رودخانه در حرکت بود. در مسیر تنگه دو بار هر بار 10 دقیقه استراحت نمودیم و در ساعت 9:15 دقیقه به روستای دوریه رسیدیم . در این قسمت باید از آب رد می شدیم از خانه ی روستایی هم که رد شدیم به سمت بالا به جاده خاکی رسیده و مسیر جاده را ادامه دادیم . البته در این جا بعضی اوقات به خاطر تنوع در راه در کنار باغ ها کمی کوه پیمایی کردیم و بقیه ی راه را در مسیر جاده به آبشار طی کردیم . در مسیر جاده آفتاب بسیار گرم شده بود در این قسمت مسیر گرما کمی گروه را خسته کرد و در ساعت 11:50 ظهر به آبشار تامرادی رسیدیم. آبشار زیبا را که دیدیم استراحت کرده و نهار خوردیم . خستگی از بدنمان بیرون رفته و از با هم بودن در آن طبیعت زیبا لذت برده و در ساعت 4:45 بعد از ظهر سوار ماشین شدیم و از راه یاسوج به طرف بهبهان برگشتیم. در راه برای صرف شام حدود یک ساعتی ماندیم و در ساعت 10:20 شب به بهبهان رسیدیم .