• نظرات: 0
  • (رتبه فعلی 0.0/5 ستار ها) تمامی آرا: 0
  • Print Friendly Version of this pageچاپ Get a PDF version of this webpagePDF

صعود بانوان نرگس به قله قلم و قله برف کرمو

10 نفر از اعضای گروه بعد از ظهر پنج شنبه از بهبهان حرکت کرده و 9 شب به تفریحگاه کوه گل رسیدیم. بعد از برپا نمودن چادرها و صرف شام در ساعت 30/11 شب به درون کیسه خواب ها رفتیم. جمعه : 5 صبح بیدار شدیم و در ساعت 20/6 حرکت نمودیم در هوای خنک و لطیف صبحگاهی مسیر سرسبز باجاشیرها و گلهای رنگی را پشت سر گذاشته و به چشمه ای پرآب رسیدیم. استراحتی کوتاه نموده و به راه افتادیم. چند گروه از شهرهای مختلف در مسیر بودند. بعد از طی شیب آخری مسیر که برف آنرا پوشانده بود به قله نزدیک می شدیم. در ساعت 30/10د به قله گام می نهیم و با انداختن عکس و استراحت ساعت 11 قله را ترک نموده و بعد از 1 ساعت برای صرف صبحانه توقف می کنیم در ساعت 2 ظهر به دریاچه زیبای " کوه گل " می رسیم، نیم ساعتی کنار دریاچه می مانیم و در ساعت 3 ظهر برنامه با موفقیت و رضایت همه بچه ها به پایان می رسد.

سرپرست برنامه و گزارشگر : ناهید منصوری نژاد

سیاوش معماری

با تشکر از : سید هاشم سعادت

صعود به قله ( برف کرمو) 28/3/95

عصر پنج شنبه 27/3/ با 10 نفر بهبهان را به مقصد یاسوج و سی سخت طی نمودیم. ساعت 15/10 شب به دو راهی گردنه بیژن و تفریحگاه دنا رسیدیم و زیر یکی از آلاچیق ها بعد از صرف شام و آماده نمودن کوله ها، چادرها را برپا نموده و در ساعت 30/12 شب خوابیدیم.

جمعه : ساعت 5 صبح بیدار شدیم و 6 صبح با ماشین بطرف گردنه بیژن به راه افتادیم. 30/6 در هوای خنک در صفی منظم حرکت خود را آغاز نمودیم. ساعت 30/8 صبح از کنار برف چال ها عبور نمودیم. باد سردی می وزید. 35/9 برای استراحت و صرف تنقلات توقف نمودیم و در ساعت 10/10 در حالی که باد شدیدتر شده بود آخرین شیب مسیر را بالا رفتیم. شیب زیگزاگیو ریزشی را طی نموده و سرانجام در ساعت 11 صبح به قله برف کرمو گام نهادیم.

با دیدن قله نول شمالی و جنوبی، کل خرمن و حوض دال در حالی که باد همچنان با شدت می وزید عکس های یادگاری انداخته و در ساعت 30/11 قله را ترک نمودیم و بعد از طی مسیر ریزشی، برای صرف صبحانه توقف می کنیم و بعد از استراحت 45 دقیقه ای به راه افتاده و ساعت 30/3 برنامه را به اتمام می رسانیم.